Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Joi, 18 Iul. 2013, 18:34
18
6428

FOTO 150 de clujeni au marcat cea de-a 70-a ediție a „Marșului bicicliștilor”

Aproximativ 150 de clujeni au marcat, joi seara, cea de-a 70-a ediție a „Marșului bicicliștilor”.

foto 150 de clujeni au marcat cea de 70 editie marsului biciclistilor
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

O nouă ediţie a „Marşului bicicliştilor” clujeni s-a desfășurat în această seară, organizată de Clubul de Cicloturism „Napoca”.

Radu Mititean, preşedintele Clubului de Cicloturism „Napoca”, spune că întâlnirea bicicliștilor „vine pentru a sensibiliza autoritățile cu privire la multitudinea de probleme cu care se confruntă clujenii care aleg să se desplaseze cu biciclete prin oraș”. Printre problemele amintite sunt „lipsa pistelor de biciclete, a numeroaselor accidente în care sunt implicați bicicliștii, dar și a lipsei de respect a șoferilor față de această categorie a traficului din oraș”, spune Radu Mititean.

Un biciclist din Cluj-Napoca a ales să vină azi la întâlnire după ce zilele trecute prietena sa a fost accidentată de o mașină, aceasta fiind ulterior supusă unei intervenții chirurgicale. „Prietena mea a avut marți un accident, un șofer a intrat în ea, într-o intersecție. Nu s-a asigurat, sau n-a văzut-o, dar avea viteză și imediat a fost și operată, după ce a dus-o ambulanța. Am venit azi aici pentru că sunt multe lucruri care pot fi îmbunătățite în traficul auto, iar dacă ne vede lumea, atunci își dă seama că suntem mulți și șoferii trebuie să aibă grijă cum circulă”, ne-a relatat Alex Niculescu.

La ora 18, cei 150 de bicicliști au pornit pe traseul Piaţa Unirii – b-dul Eroilor – Piaţa Avram Iancu – Piaţa Ştefan cel Mare – Piaţa Biciclisti clujeniBaba Novac – Piaţa T. Cipariu – str. A. Mureşanu – str. Braşov – Piaţa I. Agârbiceanu – str. Galaxiei – str. Alverna – str. Mălinului – str. Septimiu Albini – str. Albac – str. L. Rebreanu – str. Unirii – str. Al. Vaida-Voevod – str. T. Mihali – str. Sarmizegetusa – str. Dunării – str. Oltului – str. Între Lacuri – str. Aurel Vlaicu – Piaţa Mărăşti – str. Fabricii – str. Bucureşti – str. Daniil Bărceanu – str. Traian – Piaţa M.Viteazu – str. R. Ferdinand – Piaţa Unirii.

 

Articole din aceeasi categorie
Marți, 23 aprilie, cei care se prezintă cu o carte la intrarea în Grădina Botanică „Alexandru Borza” din Cluj-Napoca pot vizita obiectivul fără să mai plătească bilet.
06 Apr. 2019
10:05
0
Primarul Emil Boc a anunțat recent că bugetul din acest an al municipiului Cluj-Napoca va avea o pierdere de 20 de milioane de euro, lucru care va afecta proiectele de investiţii.
04 Apr. 2019
10:46
0
Miercuri, 3 martie, începând cu ora 10.00, va avea loc un nou exercițiu “Miercurea Alarmelor”, după cum au anunțat cei de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj,
03 Apr. 2019
10:09
0
De Ziua Jandarmeriei Române, în zona casinoului din Parcul Central din Cluj-Napoca va avea loc miercuri, 3 aprilie, cu prilejul sărbătoririi Zilei Jandarmeriei mai multe manifestări dedicate acestui
02 Apr. 2019
12:24
2
Compania de Apă Someș SA a anunțat întreruperea furnizării apei potabile în mai multe zone ale municipiilor Cluj-Napoca și Dej.
02 Apr. 2019
10:04
0
Oficialii Primăriei Municipiului Cluj-Napoca au anunțat că miercuri, 3 aprilie, podul Porțelanului se va închide circulației, în vederea continuării lucrărilor demarate și pentru siguranța traficului
02 Apr. 2019
08:30
0

Post new comment

Comentarii

Relativ la comentariile lui "Andi" si alti postaci de acest tip: Dezinformare are picioare scurte: Casca si vesta reflectorizanta nu sunt "echipament obligatoriu" pentru biciclisti.
Evident ca exista si biciclisti care incalca reguli de circulatie, dupa cum exista si sofieri si pietoni care mai incalca legea - e treaba Politiei sa ii sanctioneze. Faptul ca UNII participanti la trafic din anumita categorie mai incalca unele reguli nu este un motiv valabil ca alti participanti la trafic sau autoritatile sa exprime opinii negative sau sa trateze discriminatoriu intreaga categorie. Si pe noi ne deranjeaza ca UNII pietoni si UNII soferi incalca reguli de trafic si, printre altele, pun in pericol biciclistii care circula regulamentar, dar asta nu e motiv valabil pentru a generaliza ca in general soferii sau pietonii sunt asa si pe dincolo. Si by the way o buna parte din biciclisti sunt si soferi si evident si pietoni, inclusiv subsemnatul (sunt sofer de peste 20 de ani, chiar daca circul mai ales cu bicicleta si pe jos, uneori cu mijloace de transport in comun si rar cu masina, mai ales in oras...). Radu Mititean - director executiv - Asociatia CLubul de Cicloturism Napoca - organizatoare a marsurilor lunare ale biciclistilor clujeni (au loc la mijlocul lunii, iarna sambata si in rest joia...)

Tocmai m-am intors din concediu (prin Europa) unde am observat un fenomen foarte "ciudat". Incepand din primul sat din Ungaria cum treci granita, toata lumea este pe bicicleta. Parcarea din fata primariei este plina de biciclete si nu de masini. Babe care nu au echipament "obligatoriu"(casca si vesta), ci doar un batic in cap se baga in fata la semafor si chiar daca se pun mai greu in miscare nimeni nu se agita. Ba mai mult soferii au grija si respect fata de bicilisti. Daca un biciclist este pe drum si soferul nu are loc sa treaca pe langa el, nu se baga ca bizonii de la noi sa treaca razant cu oglinzile sau mai rau....ci astepta pana are loc.Sa nu mai vorbim de orase mai mari gen Viena sau Budapesta unde oameni la costum si cu servieta agatata pe ghidon merg la serici. Dragi soferi, nu mai fiti atat de incuiati la minte si realizati ca a folosi bicileta inseamna sanatate, poluare redusa si un trafic cat mai liber. Renuntati la masini si folositi bicilete!!!

parerea mea este ca principala cauza care creeaza atatea conflicte in cluj intre soferi si biciclisti este inexistenta pistelor.
cum primaria nu face nimic in acest sens (hai sa le dau o jumatate de punct pentru cateva sute de metri de marcaj) consider ca marsurile in speta sunt foarte potrivite pentru atragerea atentiei ca problema nu e rezolvata.
asa ca salut aceasta initiativa si de cate ori pot ma voi alatura ei!

parerea mea este ca principala cauza care creeaza atatea conflicte in cluj intre soferi si biciclisti este inexistenta pistelor.
cum primaria nu face nimic in acest sens (hai sa le dau o jumatate de punct pentru cateva sute de metri de marcaj) consider ca marsurile in speta sunt foarte potrivite pentru atragerea atentiei ca problema nu e rezolvata.
asa ca salut aceasta initiativa si de cate ori pot ma voi alatura ei!

Stefan, e clar ca invocarea nu stiu caror prevederi din Codul Rutier care-ti spun cat sa ai la pantof cand esti pe bicicleta e un pretext pentru cei care pur si simplu nu au chef sa vada biciclisti in trafic. E simplu. Dar eu nici macar nu i-as indemna pe soferi sa renunte la masini, i-as ruga doar sa fie de acord ca acele persoane, soferi sau nu, care aleg sa mearga cu bicicleta sa beneficieze de niste conditii de trafic omenesti si de o minima siguranta (aviz amatorilor: siguranţa în trafic nu ţi-o dă casca sau vesta, ci pista de biciclete). Si o sa vezi cum creste numarul biciclistilor in trafic, scade numarul masinilor, iar cei care vor cu tot dinadinsul sa mearga cu masina vor avea parte de un trafic mai aerisit.

oare cati biciglisti aveau echipament coraspunzator dintre cei care au participat la marsu asta???
si aici ma refer la vesta reflectorizanta, casca ...etc, si sa nu mai spunem ca nici bicigletele nu sunt echipate corespunzator, acest lucru este echivalent ca si cum un sofer ar umbla fara ITP, fara faruri, fara centura si etc..., oare ei cand or platii amenzi si pt prostiile lor???

Andi, sa mori tu ca daca venim "echipati corespunzator" o sa fii de acord sa se faca piste de biciclete pe carosabil, nu pe trotoar. De-aia nu mai poate sufletelul tau, ca la o manifestare publica participantii nu erau echipati corespunzator, in rest ti se rupe de conditiile din trafic pentru biciclisti. Ma leshi?

tu vorbesti de respect si de biciglisti, uite aici si pe urma comenteaza.
http://www.youtube.com/watch?v=Ty_aL0Ip3YM
daca tie ti se pare ca e un lucru normal si perfect organizat cea ce vezi in imagini atunci esti prost rau gramada.
daca erai luat pe capota "asa din gresala ca v-ati bagat intre masini ca musca in kakat" atunci cine era de vina???

1. Tactica asta a devierii de la subiect e cunoscuta. Eu nu te-am intrebat daca vrei sa ne respecti in trafic, ci daca ai fi de acord sa se faca piste de biciclete pe carosabil. Cata legatura are raspunsul tau cu ce te-am intrebat, poate sa vada oricine.
2. Ceea ce postezi tu s-a intamplat la Critical Mass, in 28 iunie 2013, nu la Marşul Bicicliştilor, care e altceva, şi în niciun caz ieri. Manipularea e prea evidentă ca să ţină. Critical Mass e altă mâncare de peşte, ceva mai musculoasă şi mai agresivă şi vizează acumularea unui număr mare de biciclişti în trafic în acelaşi timp, nu vizează note la impresia artistică. Filmuleţul pe care l-ai postat arată asta: la un moment dat, un grup de vreo 20 de biciclişti din cei peste 300 câţi au fost la Critical Mass, s-au despărţit de pluton şi au vrut să o ia în altă direcţie. Plutonul şi-a văzut de treabă în continuare şi ei s-au întors în pluton. Mai ai şi alte filmuleţe din-astea? Ştiu că unele persoane îşi studiază bine victimele şi fac colecţii cu fotografii de-ale acestora înainte de a trece la fapte.

Eu am o rugaminte: Nu s-ar putea organiza mult mai tarziu? Intreb si eu si altii lucram pana la 6, 6 si ceva si ne-am odihnii dupa munca un pic iar mai apoi, pe la 21-23 ar fi bine. Nici nu am incurca circulatia asa de mult si am da dovada de respect in trafic!!!!!!!!! Oare se poate???????

Cred ca cel mi bine ar fi sa se organizeze seara, undeva in curtea scolii sau pe camp, in afara orasului, ca sa fiti siguri ca nu incurcati circulatia si ca va aratati resepectul in trafic. Si mai ales ca nu te baga nimeni in seama asa. De fapt, cred ca cel mai bine, scopul Marsului Biciclistilor fiind acela de a nu deranja traficul, se intelege, nu acela de a obtine drepturi pentru biciclisti, ar fi de preferat daca ar fi cat mai putini, pentru ca si mergand pana la locul de desfasurare a Marsului, fiind multi, s-ar putea sa incurcati traficul. De fapt, cred ca ar trebui sa mergi singur la Mars :)
Alo, Misu - Bisu, ideea e ca soferii trebuie sa va vada, si lumea la fel, sa stie ca sunteti multi, nu sa faceti chestii din-astea private, noaptea cand nu incurcati pe nimeni!

Alo, Dan - cum sa te vada soferu cand tu te strecori mai ceva ca motociglistii printre masini, nu porti nici macar o amarata de vesta reflectorizanta care costa 5 lei, si nu ai nici macar un bec pe toata bicigleta aia????

Din câte îmi amintesc, la examenul auto, exista şi o fişă medicală care arăta că şoferul e apt de condus şi, printre altele, că vede. Dacă tu nu vezi un pluton de 150 de biciclişti în trafic decât dacă ei poartă veste reflectorizante, căşti, mânuşi, catadioptrii şi mai ştiu eu ce, ziua pe lumină, poate că n-ar strica un control la oftalmolog.

din cate stiu si eu in codul rutier scrie clar din ce este compus echipamentul unui biciglist, si cu ce trebuie sa fie echipata bicigleta, asa ca legea ar trebuii sa fie la fel pt toti, daca eu iau amenda pt ca nu am centura (care mi se pare normal) atunci astept ca si biciglistu sa ia amenda ca nu are casca (la fel de impostanta ca si centura ca ambele se pot considera ca salveaza veti) sau cand circula pe contrasens, si pe trotuare facand slalom printre oameni si mamici cu copii mici.

Si daca tot o tii cu Codul Rutier (am crezut că lucrezi la Circulaţie la modul la care scrii, dar m-am înşelat), uite ce scrie acolo: " Bicicletele si mopedele care circula pe drumurile publice trebuie sa fie echipate cu mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisa circulatia acestora pe timp de noapte fara aceste mijloace si dispozitive în stare de functionare." - unde scrie că "biciGlistul" trebuie să aibă cască sau vestă ? Scrie de "mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant fosforescente" Si mai scrie ca e interzis sa mergi fara astea aprinse noaptea. Tu despre ce vorbesti?

Andi, tu faci dinadins confuzie intre un eveniment public sportiv si ceea ce scrie in Codul Rutier ca se aplica in traficul normal? Sau confuzia e din alte motive şi atunci poate te ajută cineva să înţelegi.

Eu am o rugaminte: nu s-ar putea organiza putin mai tarziu? Intreb fiindca si eu si altii lucram pana pe la 6, 6 si ceva si ne-ar fi mai usor sa participam daca ar fi mai tarziu. Cred ca ar fi veni mai multa lume. Poate ora 7, mai ales ca vara la 7 e mai racoare putin si este inca lumina. Multumesc.

Am analizat in mod repetat problema orei optime, si concluzia a fost ca e bine sa nu modificam des ora, si ca inainte de 18:00 multa lume nu poate, din motive profesionale, si dupa 18:30 pentru multi care ies de la serviciu pe la 17:30- 18:00 devine prea tarziu, daca trebuie sa stea prin oras mult timp, nici sa meaga acasa si sa revina nu e timp suficient, si inplus prin august-septembrie se scurteaza ziua si am prinde amurgul spre finalul marsului, ceea ce pentru unii se pare ca ar fi problematic... Vom reanaliza periodic chestiunea orei optime....Evident ca nu putem multumi pe toata lumea, sunt destui care ar dori mai tarziu, altii mai devreme, la fel si cu lungimea traseului, cu zonele vizate... Cat despre chestia cu "deranjarea traficului" - este o MANIFESTATIE PUBLICA, si nu e o chestie doar recreativa, si nu are niciun aspect sportiv, si are nevoie de vizibilitate, de a atrage atentia, asa ca "a nu deranja traficul" nu este nicidecum un factor prioritar.... asa cum nu este nici in cazul manifestatiilor politice, sindicale etc. Radu Mititean - director executiv CCN office@ccn.ro

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide